فرمانده نیروی زمینی ارتش: سه میلیون سرباز در جنگ تحمیلی حضور داشتند

۱۶ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۹ کد : ۴۸۴ از دیگر رسانه‌ها
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ در طول هشت سال جنگ تحمیلی در مجموع سه میلیون نفر از سربازان ایرانی از طریق نیروی زمینی آموزش دیده و راهی جبهه شدند.

           

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در دومین همایش تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس در تهران افزود:‌ سربازان نیروی زمینی در کنار سایر رزمندگان در دوران دفاع مقدس به دفاع از مرزهای کشور پرداختند.

 

پوردستان افزود: اگر هر لشگر را 10 هزار نفر بگیریم در طول هشت سال دفاع مقدس 300 لشگر از سربازان نیروی زمینی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند که اینها مدال‌های افتخاری بر سینه ارتش محسوب می‌شود.  وی اظهار داشت: ‌سهم نیروی زمینی در دفاع از مرزهای ایران اسلامی سنگین و عمده است و این نیرو افتخار دارد که در هر دو عملیات آفندی و پدافندی حضور فعالانه ای در جبهه‌ها داشته است.

 

فرمانده نیروی زمینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: زمانی که رژیم بعثی عراق با 12 لشگر مکانیزه و 45 تیپ مستقل و با حمایت 22 کشور به مرزهای ایران حمله کرد، رزمندگان نیروی زمینی همراه دیگر رزمندگان از ایران اسلامی دفاع کردند.

 

در این مراسم، از امیر سرتیپ غضنفر آزرفر فرمانده سابق لشکر 94 ارومیه و فاتح کربلای 7 و 100 سرباز دوران دفاع مقدس با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

 

کلید واژه ها: جنگ تحمیلی جنگ ایران و عراق


نظر شما :