خانه‌های گلسار رشت اشغال شد

۲۱ آبان ۱۳۵۸
۱۹ آبان ۱۳۹۳ | ۰۰:۱۸ کد : ۴۸۱۲ کاغذ اخبار
خانه‌های گلسار رشت اشغال شد
رشت - در پی تشکیل هیاتی مرکب از نمایندگان سپاه پاسداران، دادستانی انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفین جهت شناسایی خانه‌های خالی و زمین‌های بایر، سپاه پاسداران رشت چندین آپارتمان خالی را در این شهر به نفع مستضعفین مصادره کرد.

 

یکی از آپارتمان‌های مصادره شده متعلق به شاپور یوسف‌زاده زنجانی (معروف به شاپور سیگاری) است که در خیابان تختی قرار دارد و ۵ طبقه است، سه آپارتمان دیگر نیز به ترتیب در خیابان جلال دهقان و بادی‌الله و یکی نیز روبروی دبیرستان آزادگان توسط سپاه پاسداران مصادره شده است.

 

همچنین آپارتمان ۳۰ میلیون تومانی حاج ضمیرایی نیز به تصرف سپاه پاسداران درآمده است.

 

در پی کسب اطلاع از دفتر «گلسار» تمامی خانه‌های این شرکت که بیش از یکصد دستگاه می‌باشد، توسط افراد بی‌خانه رشت اشغال شده است. شهرک گلسار متعلق به یک سرمایه‌دار قدیمی رشت بود که بعدها توسط بنیاد شمس پهلوی خریداری و زمین‌های کشاورزان نیز به زور از آنان به قیمت نازل، گرفته شد.

 

بنیاد شمس پهلوی سپس این مکان را به شهرک تبدیل نمود و بهای هر دستگاه از خانه‌ها در زمان طاغوت به یک میلیون تومان هم رسید. پس از مدتی، از طرف اداره کل مسکن و شهرسازی گیلان ترتیبی داده شد که این خانه‌ها حداکثر به بهای سیصد الی چهارصد هزار تومان در اختیار کارمندان دولت قرار گیرد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: رشت


نظر شما :