پوستر ائتلاف بزرگ برای دور دوم انتخابات مجلس

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۴ کد : ۲۱۱۹ تاریخ مصور
پوستر ائتلاف بزرگ برای دور دوم انتخابات مجلس
تاریخ ایرانی: اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (ملی) در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۳۵۸، در میان ناآرامی‌ها و درگیری‌های سیاسی برگزار شد.

این انتخابات یکی از آزاد‌ترین و مردمی‌ترین انتخابات در مقایسه با انتخابات پیش و پس از خود بود که در جریان آن تقریباً تمامی گروه‌ها و احزاب با تفکرات مذهبی، چپ و راست، آزادانه در آن شرکت کردند، به بیان مواضع و دیدگاه‌های خود پرداختند و خود را در معرض آراء مردمی قرار دادند.

نتیجه انتخابات در دور اول، راهیابی ۱۸ نامزد از تهران و ۷۹ نامزد از شهرستان‌ها بود و بدین ترتیب گروهی از نامزد‌ها فرصت یافتند در مرحله دوم که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۵۹ برگزار شد بار دیگر شانس خود را برای ورود به اولین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی امتحان کنند.

یکی از گروه‌هایی که در این انتخابات از اقبال مردمی بالایی برخوردار شد فراکسیون ائتلاف بزرگ بود؛ ائتلافی متشکل از چند گروه عمده مذهبی شامل جامعه روحانیت مبارز، حزب جمهوری اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی معلمان، نهضت زنان مسلمان، سازمان فجر اسلام، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر ری و بنیاد الهادی.

تصویر پیش رو آگهی تبلیغاتی این ائتلاف را برای شرکت در دور دوم انتخابات در تهران نشان می‌دهد. از ۱۲ نامزد این ائتلاف برای تکمیل نمایندگان تهران در دور دوم، ۱۰ نامزد به مجلس راه یافتند.
 

کلید واژه ها: مجلس اول


نظر شما :