سردار قاسم سلیمانی: در دوران دفاع مقدس به هیچ کس مدال ندادند

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۴۲ از دیگر رسانه‌ها
فرمانده نیروی قدس سپاه، هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ ۳۳ ساله انقلاب دانست و با بیان اینکه نیروهای مسلح باید برای دستیابی به اقتدار ملی ثابت‌قدم باشند، تأکید کرد: نیروهای مسلح در برابر تهاجم دشمنان غیرت ایرانی خود را به نمایش می‌گذارند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم سلیمانی ظهر دیروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید مهدی و حمید باکری، قهاری، درستی و طالعی در ارومیه با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از اثرگذارترین حوادث تاریخ ۳۳ ساله انقلاب اسلامی ایران است، افزود: دفاع مقدس ملت ایران برجستگی‌هایی داشته که جز در جنگ‌های صدر اسلام و حادثه کربلا در دیگر جنگ‌ها دیده نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه برجستگی‌ها و ویژگی‌های جنگ کانون‌های فرهنگ عمومی، حوزه‌های علمی و روحانیت را متاثر و آثار زیادی در حرکت‌های انقلابی جامعه ایجاد کره است، اظهار داشت: تقدس دفاع مقدس از جمله این ویژگی‌ها بوده که فضای فرهنگی حاکم بر جبهه‌های ما هیچ شباهتی به جنگ نداشت.

 

این فرمانده ارشد دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: امام خمینی (ره) در اداره جنگ اجازه نداد، ذره‌ای موضوعات مربوط به مادیات وارد جنگ شود بطوریکه طی هشت سال دفاع مقدس به هیچ فردی مدال و ترفیع درجه اعطا نشده است.

 

سردار سلیمانی پیوند دفاع مقدس با ملت ایران را از دیگر از ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه این ویژگی یکی از اسرار استثنایی هشت سال دفاع مقدس ملت ایران بود، گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران شبیه به طواف کعبه بود که تمام توجهات در آن به سوی معنویت، ذکر و دعا و خدا بود.

 

وی از شهید باکری به عنوان سلمان جبهه‌ها یاد کرد و با بیان اینکه شهید باکری نه تنها در جنگ بلکه در تمام تاریخ شناسنامه فرهنگی اعتقادات ملت ایران است، ادامه داد: رابطه شهید حمید باکری با برادر بزرگ‌تر مهدی باکری شبیه، رابطه بین امام حسین (ع) و حضور عباس بن علی (س) بوده و حمید محو در کمالات مهدی بود.

 

وی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: اگر ولایت فقیه نبود کار جمهوری اسلامی تاکنون ساخته شده بود، امروز عاقبت به خیری ما در آن است که از یادگارهای حضرت امام (ره) حفاظت و نگهداری کنیم و نیروهای مسلح نیز اکنون آماده‌اند در مقابل تهاجم دشمنان غیرت ایرانی خود را به نمایش بگذارند.

 

در این آیین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، پرسنل و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، هزاران نفر از اقشار مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، ائمه جمعه و جماعات حضور داشتند، با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی تجدید بیعت کردند.

کلید واژه ها: قاسم سلیمانی جنگ تحمیلی


نظر شما :