معاون وزیر آموزش و پرورش: پادشاهان از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شوند، محاکمه می‌شوند

۲۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۵۱۳ از دیگر رسانه‌ها
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه آموزش و پرورش برای تغییر شیوه آموزش کتب درسی تاریخ، گفت: برنامه‌ای برای حذف زندگینامه پادشاهان از کتب تاریخی نداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، افزود: آموزش و پرورش تغییر در محتوای کتب را در دستور کار قرار دارد اما چنین برنامه‌ای نداریم. وی با بیان اینکه زندگی پادشاهان گذشته از جمله صفویه برای ما قابل احترام است، گفت: روش آموزش تاریخ تغییر می‌کند اما زندگینامه شاهان تغییر نخواهد کرد.

 

پادشاهان جزو تاریخ ایران هستند اما همه آن‌ها محترم نیستند

باید در تاریخ پادشاهان جنایتکار را محاکمه کرد

 

محمدیان با طرح این سوال که مگر دانشمندان از جمله ابوعلی سینا پیشینه تاریخی ایران نیست چرا کسی نگران حذف زندگینامه این دانشمندان نیست، خاطرنشان کرد: چرا نسبت به انسان‌هایی که محترم نیستند حساس شده‌اید، پادشاهان جزو تاریخ ایران هستند اما همه آن‌ها محترم نیستند.

 

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: ما زمانی جنایت‌های پادشاهان را حذف می‌کنیم که بخواهیم کارهای آن‌ها را لاپوشی کنیم اما زمانی که می‌خواهیم از عقب‌ماندگی‌های زمان قاجار و پهلوی بنویسم باید نام آن‌ها و همه جنایت‌هایشان را نوشت. باید در تاریخ پادشاهان جنایتکار را محاکمه کرد.

 

محتوا و روش‌های کتب دینی و معارف تغییر می‌کند

در روش‌های آموزش علوم مشکل داریم

 

محمدیان تاکید کرد: آموزش و پرورش در روش‌های آموزش علوم از جمله ریاضی، زیست‌شناسی، تاریخ و تعلیمات دینی با مشکل مواجه است لذا درصدد تغییر روش‌های آموزش علوم هستیم.

 

معاون پژوهشی آموزش و پرورش همچنین از تغییر محتوا و روش‌های کتب دینی و معارف خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموز باید رشد همه‌جانبه‌ای داشته باشد و به یک صلاحیت مشترک در حوزه تفکر، معارف اسلامی، علوم تجربی، ریاضیات، بهداشت و سلامت، علوم انسانی، علوم اجتماعی، آداب و مهارت زندگی، کار و فناوری، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی برسد.

کلید واژه ها: کتاب های درسی


نظر شما :