تمجید جمشید مشایخی از امیرکبیر و دکتر مصدق: نام این آدم‌ها همیشه در تاریخ ایران جاودان است

۱۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۰۲۷ از دیگر رسانه‌ها
جمشید مشایخی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که در فیلم جرم در نقش شخصیتی به نام مرتضی افجه‌ای بازی می‌کند در تازه‌ترین مصاحبه خود به تمجید از شخصیت‌های تاریخی چون مصدق و امیرکبیر پرداخته است.

 

به گزارش پارس توریسم، مشایخی در این مصاحبه گفته: مرتضی افجه‌ای شخصیتی است که عاشق کشورش است و مردمش را دوست داشت و نمی‌خواست به آب و خاکش خیانت کند، به رغم اینکه برای خیانتش به او پول خوبی پیشنهاد شده بود ولی قبول نکرد. این نوع شخصیت‌ها در تاریخ ما به ازای دارند. امیرکبیر، دکتر محمد مصدق و سایر بزرگانی که عاشق ایران بودند چنین رویه‌ای داشتند. نام این آدم‌ها همیشه در تاریخ ایران جاودان است. ممکن است مرتضی افجه‌ای آدمی معمولی به نظر برسد ولی اشاره‌ای است به آن آدم‌های بزرگ.

 

 

روایت مصدق از آدم‌های بوقلمون صفت

 

جمشید مشایخی در بخش دیگری از مصاحبه خود با هفته نامه جهان سینما می‌گوید: یادم می‌آید مرحوم اللهیار صالح را در منزل بستگان همسرم در سال‌های دور دیده بودم. ایشان نقل می‌کردند که مصدق در زمان تبعیدش در احمدآباد بعد از چند سال اجازه ملاقات پیدا می‌کند و عده‌ای به دیدن آن می‌روند. در آخر دید و بازدید مصدق خطاب به مستخدمش اشاره کرده و می‌گوید: برای دوستان ۴ تا بوقلمون بیاور و مصدق به زیرکی به آن‌ها اشاره می‌کند که بوقلمون صفت هستند.

 

کلید واژه ها: امیرکبیر محمد مصدق جمشید مشایخی


نظر شما :